Regulament
de parcare
REGULAMENT DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A SISTEMULUI DE PARCARE CU PLATĂ DIN PARCAREA SUBTERANĂ (NIVEL O ȘI OB) ȘI SUPRATERANĂ (NIVEL P2 ȘI P3) A CENTRULUI COMERCIAL „VERANDA MALL” AFLAT ÎN PROPRIETATEA VERANDA OBOR S.A.
PREAMBUL
Prezentul regulament stabilește regulile generale care trebuie respectate de către conducătorii auto care folosesc parcarea subterană (nivel 0 și 0B) și supraterană (nivel P2 și P3) a Centrului Comercial Veranda Mall (denumit în continuare „Centrul Comercial”), în scopul utilizării cât mai eficiente a locurilor de parcare existente și a fluidizării traficului.
Parcarea subterană și supraterană a Centrului Comercial reprezintă o proprietate privată, iar accesul conducătorilor auto în interiorul ei se face doar în condițiile respectării prezentului Regulament și a legislației rutiere. Conform legislației rutiere aplicabile, parcarea Centrului Comercial se clasifică și se încadrează în categoria drumurilor de utilitate privată deschise circulației publice.
Prin solicitarea de emitere a tichetului de acces în parcarea Centrului Comercial sau prin plata abonamentului de parcare, conducătorul autovehiculului acceptă și se obligă să respecte condițiile prezentului Regulament.
CAPITOLUL 1 - DISPOZITII GENERALE
Art.1 In sensul prezentului Regulament, locurile de parcare sunt spatiile special amenajate la nivelurile 0, 0B, P2 si P3 din Centrul Comercial, delimitate prin marcaje perpendiculare sau oblice fata de marginea partii carosabile.
Art.2 Fiecare conducator auto are obligatia sa parcheze corespunzator autovehiculul astfel incat sa ocupe un singur loc de parcare si sa nu ingreuneze/ impiedice ocuparea locurilor de parcare aflate in imediata apropiere.
Art. 3 Administratia Centrului Comercial isi rezerva dreptul de a delimita anumite zone in incinta parcarii in care se vor aplica reguli specifice asa cum va stabili Administratia Centrului Comercial, aceasta fiind libera sa dispuna reguli specifice, de la caz la caz.
Art. 4 Accesul in parcarea Centrului Comercial se realizeaza prin solicitarea si obtinerea tichetului de acces de la barierele special amenajate la fiecare punct de intrare. Parasirea parcarii se realizeaza exclusiv in urma achitarii tarifului de parcare, utilizand tichetul de acces de la automatele de plata. In cazul abonamentelor de parcare, accesul in parcare se realizeaza prin folosirea cardului de acces.
CAPITOLUL 2- PROGRAMUL DE FUNCTIONARE A PARCARII CU PLATA
Art. 5.1 Programul de functionare a parcarii cu plata a Centrului Comercial este urmatorul:
Luni- Duminica in intervalul orar 06:00- 02:00.
Art. 5.2 Programul de functionare a parcarii cu plata a Centrului Comercial pentru posesorii de abonament de parcare este:
Luni- Duminica in intervalul orar 06:00- 02:00.
Art. 5.3 Prezentul regulament, inclusiv tarifele de parcare, se aplica integral si autovehiculelor ramase in parcare in intervalul 02:00- 06:00. Conducatorii auto si vizitatorii sunt direct raspunzatori pentru toate si orice consecinte care pot aparea ca urmare a nerespectarii regulamentului si legilor aplicabile si in intervalul orar in care parcarea nu este deschisa publicului.
Art. 5.4 Tariful orar include toate orele consecutive de la intrarea autovehiculului in parcare si pana la parasirea acesteia.
Art. 6 In functie de gradul de ocupare a locurilor de parcare sau de alte situatii exceptionale, administatia Centrului Comercial poate restrictiona temporar accesul in incinta parcarii.
CAPITOLUL 3- SISTEMULDE PLATA- TARIFELE SI REGULILE APLICABILE
Art. 7 Parcarea cu plata in spatiile special amenajate, prevazute in prezentul Regulament, se bazeaza pe
principiul tarifului orar sau a abonamentului platit.
Art. 8 Tariful orar aplicabil pentru parcare include TVA si este urmatorul:
De Luni pana Duminica, in intervalul orar 06:00- 02:00:
Netarifabil:
– prima ora din fiecare interval de 24 ore al unei zile calendaristice;
*Vizitatorii centrului comercial care achizitioneaza bilet pentru vizionarea de filme in cadrul cinematografului care functioneaza in incinta Veranda Mall, vor beneficia de o facilitate costand in 2 (doua) ore suplimentare netarifabile din fiecare interval de 24 de ore al unei zile calendaristice, suplimentar aprimei ore netarifabile de care beneficiaza toti utilizatorii parcarii Centrului Comercial, in baza tichetului de acces la film care va fi validat in acest sens la dispozitivle speciale de la casieria cinematografului;
** Vizitatorii centrului comercial care achizitioneaza produse in valoare de minimum 100 lei din magazinul Carrefour potrivit bonului fiscal, precum si abonatii World Class vor beneficia de o facilitate constand in 1 (una) extra ora suplimentara netarifabila in intervalul orar 07:00 – 22:00, suplimentar primei ore netarifabile de care beneficiaza toti utilizatorii parcarii Centrului Comercial, fie in baza bonului fiscal emis de la casele de marcat Carrefour, validat la biroul Parking, fie prin stampilarea si semnarea tichetului de parcare in receptia World Class, pentru vizitatorii care au abonament activ World Class si se prezinta in centrul comercial in vederea efectuarii antrenamentelor de fitness. Dupa ce se acorda facilitatea la biroul Parking, in mod obligatoriu vizitatorii trebuie sa valideze tichetul la aparatul de plata. De aceasta facilitate nu vor putea beneficia comerciantii identificati mai sus si nici angajatii lor, in timpul programului lor normal de lucru. Comerciantii identificati vor dispune masurile necesare in vederea implementarii si acordarii in mod just a facilitatilor acordate de Administratorul Centrului Comercial vizitatorilor.
4 Lei/ ora: incepand cu a 2-a ora consecutiva de stationare.
Revenirea in parcare (indiferent de numarul de intrari si iesiri ale aceluiasi autoturism in, respectiv din, parcare) in aceeasi zi calendaristica (interval 00:00- 23:59), indiferent daca intrarea si/ sau iesirea are loc inainte de expirarea primei aore netarifabile, sau primelor ore netarifabile potrivit facilitatilor aplicabile, dupa caz, se tarifeaza astfel:
4 lei/ ora: incepand cu prima ora de stationare dupa revenire.
***In oricare dintre situatiile prezentate in care se acorda 1 extra ora netarifabila de parcare (**), daca vizitatorii revin in decursul a 24 de ore ale unei zile calendaristice in parcarea Centrului Comercial si se gasesc in una dintre cele 2 (doua) situatii prezentate la pct (**), indiferent in care dintre ele, acestia pot beneficia in continuare de inca 1 (una) extra ora parcare netarifabila
Insa, cu ocazia revenirii in parcarea centrului comercial, cea de-a doua facilitate acordata sub forma “1 (una) extra ora de parcare netarifabila”, nu se va putea cumula cu “prima ora netarifabila din fiecare interval de 24 ore al unei zile calendaristice”, facilitate acordata cu titlu general tuturor vizitatorilor, intrucat aceasta din urma se poate acorda doar o singura data intr-un interval de 24 ore.
Prin urmare, se vor putea cumula doar o singura data beneficiul general privind ora netarifabila din fiecare interval de 24 ore al unei zile calendaristice cu o alta extra ora de parcare netarifabila in conditiile prezentate (**).
In schimb, facilitatile acordate sub forma 1 (una) extra ora parcare netarifabila (**) pentru clientii Carrefour si World Class se vor putea cumula cu alte extra ore de parcare netarifabile acordate exclusiv in temeiul bonurilor fiscale/tichetelor semnate si stampilate, in decursul a 24 de ore din cursul unei zile calendaristice, insa numai in intervalul orar 07:00 – 22:00 si in limita timpului fizic efectiv disponibil, numai pe tichete individuale de parcare, care se vor emite la fiecare vizita realizata in parcarea centrului comercial.
Pentru evitarea oricarui dubiu, facilitatile mentionate mai sus la (*) si la (**) se vor putea acorda vizitatorilor doar sub forma unui singur tip de facilitate. Astfel, vizitatorii vor putea valida tichetele la un singur aparat, fie la biroul Parking, fie la casieria cinematografului care functioneaza in incinta Veranda Mall, in functie de facilitatea pentru care opteaza, fara a putea insa cumula cele doua facilitati pe acelasi tichet de parcare
Art. 8.1 Tariful afisat este pe ora intreaga si nu este fractionabil.
Art. 8.2 Orice diviziune a intervalului orar va fi tarifata luand in considerare tariful pentru o ora intreaga.
Art. 8.3 Dupa achitarea tarifului, dreptul de parcare se anuleaza. Iesirea din parcare se va realiza in maximum 15 (cincisprezece) minute de la achitarea tarifului. In caz contrar se va datora tariful pentru inca o ora de parcare, care va trebui si acesta achitat inainte de a putea parasi parcarea.
Art. 9 Tariful pentru parcare se achita pe baza tichetului de acces, in sistemul autotaxare, utilizand automatele de plata parcare amplasate la intrarile/ iesirile din nivel O, OB si P2 ale Centrului Comercial, dupa cum urmeaza: 2 automate de plata la Nivel Parcare O (semn distinctiv pentru identificare: Parcare Cerb) din care (i) automatul situat in intrarea din zona Carrefour este un automat care accepta doar plata cu cardul, iar (ii) automatul situat in intrarea din zona Banca Transilvania accepta plata atat cu cardul cat si cash; 1 automat de plata la Nivel Parcare 0B (semn distinctiv pentru identificare: Parcare Delfin) care accepta plata atat cu cardul cat si cash; 2 automate de plata la Nivel Parcare P2 (semn distinctiv pentru identificare: Parcare Vulpe) din care (i) automatul situat la intrarea din zona World Class accepta platat atat cu cardul cat si cash, iar (ii) automatul de plata situat la intrarea in zona cinematografului accepta doar plata cu cardul, cu folosirea monedelor, bancnotelor sau platii cu cardul bancar, dupa cum urmeaza:
- Monedele sau bancnotele se utilizeaza direct la automat, unde se introduc atatea cat sunt necesare pana la concurenta sumei ce reprezinta tariful aplicabil. Nu sunt acceptate bancnote cu valoare nominala mai mare de 50 (cincizeci) lei. Se pot utiliza monede doar de 50 bani.
- Plata cu cardul bancar se efectueaza conform instructiunilor afisate de automatul de plata.
Art. 10 In cazul distrugerii, deteriorarii sau pierderii tichetului de acces parcare, se poate solicita eliberarea unui duplicat la biroul Parking din cadrul Centrului Comercial, zona food court parter, in intervalul 10:00- 22:00. Pentru intervalul cuprins intre 22:00-02:00 si 06:00- 10:00 solicitarea de eliberare a unui tichet de parcare duplicat se poate face direct la reprezentantul Centrului Comercial apeland numarul de telefon 0738 001 660. Obtinerea duplicatului nu exclude plata tarifului de parcare.
Art. 11 In cazul distrugerii, deteriorarii sau pierderii tichetului de parcare, conducatorul auto trebuie sa:
- se prezinte la casieria de la biroul Parking din cadrul Centrului Comercial, zona food court parter, in intervalul 10:00- 22:00, sau, in afara acestui interval orar, sa apeleze numarul de telefon 0738 001 660. – precizeze numarul de inmatriculare al autoturismului, locul si nivelul aferent de parcare;
- indice numele intrarii prin care s-a facut accesul in intrarea subterana (Ziduri Mosi- Aversa sau Ziduri Mosi- Colentina) si intervalul orar de acces aproximativ.
Toti acesti pasi sunt necesari pentru identificarea in sistemul automat in vederea eliberarii unui duplicat.
Art. 12 Mentiuni referitoare la abonatii parcarii Centrului Comercial:
Art. 12.1 Pierderea sau distrugerea cardului de abonat se taxeaza cu 10 Euro.
Art. 12.2 In cazul pierderii cardului de abonat se va anunta Info Point-ul Veranda Mall din zona food court parter, pentru blocare card.
Art. 12.3 Prin plata unui abonament, clientul beneficiaza de un loc de parcare nenominal la nivelul P3 al parcarii Centrului Comercial pe toata durata de valabilitate a abonamentului, in limita locurilor disponibile si in intervalul de functionare al Parcarii.
Art. 12.4 Pentru prelungirea valabilitatii abonamentului, clientul va informa centrul administrativ cu o saptamana inainte de expirare. Valabilitatea cardului se prelungeste doar dupa achitarea contravalorii abonamentului.
Art. 12.5 Daca un abonat isi uita/ pierde cardul, va intra in parcare folosind un tichet si va anunta de urgenta persoana de contact stipulata in contract sau se va adresa in scris pe adresa de email: office@verandamall.ro
Art. 12.6 Locurile de parcare ale abonatilor se vor folosi in intervalul 06:00-02:00. Pentru situatii neprevazute care presupun depasirea acestui interval, se va anunta de urgenta persoana de contact stipulata in contract sau se va adresa in scris pe adresa de email: office@verandamall.ro
Art. 12.7 Cardul de parcare este individual pentru un anumit numar de inmatriculare si nu se poate instraina.
Art. 13 Autovehiculele parcate cu incalarea prezentului Regulament vor fi blocate/ si sau ridicate, transportate si depozitate/ amplasate in locuri speciale in scopul fluidizarii traficului si constientizarii conducatorilor acestora cu privire la necesitatea respectarii prezentului Regulament, pe cheltuiala detinatorului sau conducatorului autovehiculului respectiv.
Art. 14 Pentru deblocarea autovehiculelor (atat a celor ridicate, cat si a celor doar blocate), conducatorilor acestora li se va percepe un tarif unic de 100 (o suta) lei (TVA inclus), ce reprezinta contravaloarea serviciului de deblocare. Tariful de deblocare va fi achitat la reprezentantul Centrului Comercial, apeland numarul de telefon 0738001660 si urmand instructiunile acestuia. Achitarea contravalorii deblocarii nu exclude plata tarifului orar de parcare.
Art. 15 Tariful de parcare aferent autovehiculelor ce incalca art. 26 se calculeaza conform tarifului orar aplicabil in parcare, descris la art. 8.
CAPITOLUL 4- REGULILE DE TRAFIC SI PARCARE
Art. 16 Administratia Centrului Comercial isi rezerva dreptul de a interzice accesul anumitor autovehicule in incinta parcarii.
Art. 17 Inaltimea maxima admisa in parcare este de 2,10 m. Autovehiculele care depasesc aceasta inaltime nu vor fi admise in parcare. Viteza maxima de deplasare in interiorul parcarii este de 5 km/h, iar conducatorii auto sunt obligati sa respecte cu strictete semnificatiile marcajelor si ale indicatoarelor rutiere amplasate. Este interzis accesul vehiculelor cu tractiune animala precum si al autovehiculelor dotate cu instalatii GPL sau celor cu remorci. Lungimea maxima admisa a autovehiculelor admise in incinta parcarii Centrului Comercial este de 5,50 m.
Art. 18 Locurile de parcare rezervate persoanelor cu dizabilitati vor putea fi utilizate doar de catre autovehicule ce au afisat cardul/ legitimatie eliberat de autoritatile competente, care contine semnul international reprezentativ. Persoanele cu dizabilitati care detin cardul/ legitimatie au dreptul de a parca gratuit pe locurile special amenajate si indicate prin lumina albastra. In acest sens, se va prezenta cardul/ legitimatia reprezentantului Centrului Comercial care va fi contactat la numarul de telefon 0738001660in vederea anularii tichetului de acces, implicit a tarifului pentru parcare. Folosirea cardurilor/ legitimatiilor false in scopul obtinerii avantajelor mai sus mentionate se va reclama organelor de politie, iar conducatorul auto va fi obligat sa achite integral tariful de parcare.
Art. 19 Intrarea in parcare dupa emiterea tichetului de acces sau dupa folosirea cardului de acces reprezinta acordul tacit al conducatorului auto privind aplicarea dispozitiilor prezentului Regulament, inclusiv a prevederilor art. 13, 14 si 15, cu privire la blocarea si/ sau ridicarea, transportul si amplasarea/ depozitarea in locuri special amenajate a autovehiculelor parcate neregulamentar sau cu incalcarea prezentului Regulament, precum si cu privire la aplicarea tarifelor aferente blocarii si/ sau ridicarii, transportarii si depozitarii acestora.
Art. 20 Administratia Centrului Comercial va duce la indeplinire prezentul Regulament si va aplica sanctiuni corespunzatoare. In cazul in care se incalca prevederile legale in vigoare, Administratia Centrului Comercial va informa organele abilitate ale statului in vederea constatarii faptei si aplicarii de sanctiuni corespunzatoare.
Art. 21 In parcarea Centrului Comercial este interzisa orice fel de manifestare zgomotoasa prin orice cale, cu exceptia cazurilor in care exista aprobarea prealabila in scris a Administratiei Centrului Comercial.
Art. 22 Conducatorii auto, clientii si vizitatorii se obliga si accepta urmatoarele:
- Sa nu utilizeze parcarea pentru activitati periculoase, ilegale, imorale sau pentru practicarea cersetoriei;
- Sa nu utilizeze parcarea in vederea reparatiei autovehiculelor, activitatilor de mentenanta auto sau a altor activitati de acest gen;
- Sa nu organizeze in parcare nicio reuniune politica sau publica, greve, spectacole sau activitati comerciale;
- Sa nu campeze in parcare si sa nu organizeze picnicuri, sporturi sau alte activitati comerciale;
- Sa nu distribuie materiale publicitare sau alte afisaje fara acordul scris al Administratiei Centrului Comercial;
- Sa nu intreprinda nimic de natura a genera perturbarea ordinii publice, pagube sau inconveniente, atat parcarii subterane cat si utilizatorilor acesteia;
- Sa nu lase in autovehicule animale nesupravegheate sau substante periculoase;
- Sa nu lase minorii nesupravegheati in parcare sau in autovehiculele parcate;
- Sa nu desfasoare sesiuni foto profesionale fara acordul scris al Administratiei Centrului Comercial;
- Sa nu utilizeze claxoanele autovehiculelor;
- Sa nu stationeze voluntar autovehiculele cu motorul aflat in functiune;
- Sa nu initieze, sau sa participe la intreceri in cadrul parcarii, fara acordul Administratiei Centrului Comercial;
- Sa nu-si lase la vedere bunurile, Administratia si/ sau Proprietarul Centrului Comercial neasumandu-si raspunderea pentru disparitia acestora;
- Sa pastreze curatenia in cadrul parcarii si sa arunce resturile in locurile special amenajate;
- Sa nu efectueze manevre ce pot fi periculoase pentru ceilalti participanti la trafic;
- Sa nu-si testeze masina in cadrul parcarii;
- Sa nu deterioreze parcarea, sau orice elemente ale acesteia;
- Sa parcheze in locurile special amenajate, fara a afecta dreptul la parcare al celorlalti utilizatori ai parcarii;
- Sa nu parcheze autovehiculele pe un interval mai mare de 48 de ore consecutive;
- Sa isi deszapezeasca autovehiculele in timpul sezonului rece, inainte de a accesa parcarea;
- Sa nu fumeze in parcare;
- Sa nu expuna spre vanzare autovehiculul in parcare, fara o aprobarea prealabila din partea Administratiei Centrului Comercial;
- Sa nu emita zgomote prin diverse mijloace care aduc atingere ordinii si linistii celorlalti vizitatori (inclusiv dar fara limitare la, strigate, larma, portavoce, difuzarea de muzica prin utilizarea de aparate radio, playere, etc.);
- Sa nu consume bauturi alcoolice, consumul de droguri, substante halucinogene;
- Sa nu utilizeze focul deschis in incinta parcarii;
- Sa nu presteze activitati publicitare de orice fel sau de studiere a pietei (inclusiv dar fara limitare la impartirea de fluturasi, afisarea de materiale publicitare, efectuarea de studii de piata, intervievarea vizitatorilor, manifestatiile publice, etc.);
- Sa nu inregistreze audio si/sau video, respectiv fotografieze, fara aprobarea prealabila scrisa a Administratiei Centrului Comercial.
Art. 23 Administratia Centrului Comercial va asigura utilizatorilor parcarii conditii civilizate de parcare, respectiv curatarea si iluminarea corespunzatoare a locurilor de parcare. Camerele video instalate in anumite zone din parcare sunt destinate exclusiv supravegherii fluxurilor de trafic, inregistrarile video nu vor fi disponibile publicului, dar vor putea fi puse la dispozitia autoritatilor, conform solicitarii acestora.
Art. 24 Este interzisa parcarea pe o perioada mai mare de 48 de ore consecutive pe locurile de parcare, iar Administratia Centrului Comercial poate bloca si/ sau ridica, pe cheltuiala conducatorului auto, orice autovehicul ce depaseste acest termen, conform procedurii stabilita in prezentul Regulament. Orice autoturism lasat in parcare pentru o perioada mai mare de 48 de ore consecutive va fi considerat abandonat si administratia Centrului Comercial isi rezerva dreptul de a apela la toate prevederile legale aplicabile privind identificarea si tragerea la raspundere a autorilor infractiunii de tulburare de posesie. Pe langa acest drept, numerele de inmatriculare ale acestor autorisme vor fi incluse in baza de date cu acces restrictionat, in acest caz prevederile art. 35 urmand a se aplica in mod corespunzator, cu mentiunea ca, pe langa achitarea tarifului de eliminare din baza de date cu acces restrictionat in cuantum de 200 RON, TVA inclus, conducatorul auto respectiv va fi obligat la achitarea integralitatii tarifului de parcare, calculat intre primul minut ulterior expirarii intervalului de 2 ore in care parcarea este gratuita si ora la care va parasi parcarea Centrului Comercial, dupa eliminarea numarului de inmatriculare din baza de date cu acces restrictionat.
CAPITOLUL 5- OBLIGATIILE CONDUCATORULUI AUTO
Art. 25 Conducatorul auto este obligat sa respecte in totalitate Regulamentul de functionare a parcarii Centrului Comercial, iar in cazul in care va incalca oricare dintre prevederile prezentului Regulament, conducatorului in cauza i se va aplica sanctiunea corespunzatoare, inclusiv blocarea si/ sau ridicarea, transportul si depozitarea autovehiculului parcat necorespunzator sau cu incalcarea prevederilor prezentului Regulament.
Art.26 Conducatorii autovehiculelor nu vor intra in parcare fara tichetul eliberat la deschiderea barierei de acces, avand in vedere faptul ca iesirea din parcarea subterana este permisa numai dupa achitarea tichetului de parcare
. Art. 27 Eventualele avarii produse atat autovehiculelor proprii cat si altor autovehicule sau instalatii de catre conducatorii auto, pe timpul deplasarii sau stationarii in incinta parcarii Centrului Comercial vor fi suportate de persoanele vinovate, cu excluderea raspunderii Administratiei Centrului Comercial.
Art. 28 La parcarea autovehiculelor, conducatorul auto este obligat sa isi asigure bunurile lasate in interiorul autovehiculului prin inchiderea usilor, capotelor motor si portbagajului, a geamurilor, trapei, busonului rezervor, etc., Administratia si/ sau Proprietarul Centrului Comercial neraspunzand in niciun fel pentru securitatea acestora.
Art. 29 Ocupantilor autovehiculelor li se recomanda sa nu isi lase bunuri de valoare in autovehicule, indiferent de zona in care se afla, Administratia si/ sau Proprietarul Centrului Comercial nefiind responsabil de disparitia acestora.
Art. 30 Conducatorii autovehiculelor si ceilalti ocupanti ai autovehiculelor sunt obligati sa respecte normele PSI specifice (Prevenirea si Stingerea Incendiilor), precum si indicatiile reprezentantilor Centrului Comercial, ale companiei de securitate sau ale pompierilor de serviciu, fiind direct raspunzatori pentru eventualele prejudicii cauzate.
Art. 31 Conducatorul autovehiculului si ceilalti ocupanti ai autovehiculelor vor mentine curatenia la locul de parcare si nu vor depozita niciun fel de materiale in incinta parcarii, deseurile fiind aruncate in cosurile de gunoi instalate.
CAPITOLUL 6- SANCTIUNI
Art. 32 Constituie abatere de la prezentul Regulament si se sanctioneaza cu blocarea parbrizului autovehiculului orice incalcare a obligatiilor stabilite prin art. 22 si art. 24 din prezentul Regulament.
Art. 33 Conducerea repetata a autovehiculului cu viteza in parcare se va sanctiona cu restrictionarea accesului in parcare a autovehiculului respectiv.
Art. 34 Constatarea abaterilor se face in conformitate cu prezentul Regulament si cu respectarea prevederilor legislatiei in vigoare referitoare la circulatia pe drumurile publice, de catre agentii de paza sau alti angajati / reprezentantii Centrului Comercial.
Art. 35. Fapta de a abuza in mod constant de prevederile prezentului Regulament privind gratuitatea parcarii, prin diferite metode, va fi sanctionata, cu includerea numarului de inmatriculare respectiv in baza de date a masinilor cu acces restrictionat, libertata de decizie a administratorului Centrului Comercial in acest sens fiind totala. In aceasta situatie, conducatorului autovehicului cu numar de inmatriculare inclus in baza de date cu masini cu acces restrictionat i se va comunica faptul ca este inclus in aceasta lista prin lipirea pe parbrizul masinii a unei informari in acest sens, comunicandu-i-se faptul ca, daca nu va contacta Reprezentantul Centrului Comercial la numarul de telefon 0738001660 pentru a proceda la achitarea unui tarif de 200 de lei pentru excluderea din lista cu numere de inmatriculare restrictionate, i se va refuza ridicarea barierei la iesirea din parcare. In urma achitarii tarifului de eliminare din lista cu numere de inmatriculare cu acces restrictionat, in vederea permiterii parasirii Parcarii, conducatorul autovehiculului va fi obligat si la plata intregului interval orar in care a stationat in parcarea centrului comercial pana la solutionarea situatiei sale, conform prevederilor art. 8.iii. Incepand cu urmatoarea actiune constata privind abuzul de prevederile Regulamentului cu privire la gratuitatea parcarii, conducatorul auto vizat va fi obligat la achitarea unui tarif de 500 de lei pentru a se elimina numarul de inmatriculare din baza de date cu numere de inmatriculare cu acces restrictionat, tarif care nu va exclude si achitarea parcarii pentru intregul interval orar in care in care a stationat in parcarea centrului comercial pana la solutionarea situatiei sale, conform prevederilor art. 8.iii.
Totodata, fapta oricarui comerciant sau angajat al sau de a acorda facilitatile prevazute la art. 8 unor vizitatori in mod just sau indoielnic, de natura a ridica suspiciuni cu privire la acordarea acestora, va atrage retragerea facilitatii respective de catre Administratorul centrului comercial, in mod definitiv si operatorul economic va fi tinut la plata oricaror daune-interese si prejudicii cauzate Administratorului centrului comercial sau unor terte persoane, dupa caz
CAPITOUL 7- BLOCAREA SI/ SAU RIDICAREA AUTOVEHICULULUI
Art. 36 Vor fi supuse blocarii si/ sau ridicarii, transportarii si depozitarii, cu precadere si la latitudinea Administratiei Centrului Comercial, autovehiculele care blocheaza ori ingreuneaza circulatia, autovehiculele parcate in alte locuri de parcare decat cele special amenajate si marcate deasupra cu lumina verde, autovehiculele parcate pe o perioada mai mare decat cea prevazuta la art. 24, cele care ocupa locurile de parcare destinate persoanelor cu dizabilitati fara a detine cardul/ legitimatie mentionat la art. 18, precum si cele care se afla in situatia descrisa la art. 35 din prezentul Regulament. Prin eliberarea tichetului de acces in parcarea Centrului Comercial, conducatorul vehiculului accepta in mod implicit blocarea parbrizului, precum si ridicarea, transportul si depozitarea autovehiculului in locuri special destinate la interiorul parcarii Centrului Comercial, de catre companii externalizate sau de catre Administratia Centrului Comercial, in cazurile expres prevazute in prezentul Reguament, caz in care conducatorul autovehiculului va plati integral taxa de deblocare mentionata la art. 14 de mai sus si tariful de parcare aferent. Administratia Centrului Comercial si/ sau Proprietarul Centrului Comercial, nu isi asuma raspunderea pentru prejudiciile ce pot aparea ca urmare a blocarii si/ sau ridicarii, transportului si/ sau depozitarii autovehiculului.
Art. 37 Se va bloca parbrizul autoturismului cu dispozitive special fabricate in acest sens. Dispozitivul va avea culoarea galbena si va asigura imposibilitatea indepartarii acestuia.
Art. 38 Anterior blocarii parbrizului sau ridicarii autovehiculelor, acestea vor fi fotografiate in vederea dovedirii incalcarii prezentului Regulament de catre conducatorii auto. De asemenea, dupa blocarea parbrizului vor fi realizate fotografii cu autovehiculul avand parbrizul blocat. Pe parbrizul autovehiculelor blocate va fi aplicata o instiintare care va cuprinde informatii cu privire la abaterea savarsita precum si la pasii pe care conducatorul auto trebuie sa-i urmeze pentru deblocarea autovehicului, respectiv plata tarifului de deblocare si a tarifului orar de parcare, semnarea procesului verbal de deblocare a parbrizului.
Art. 39 Deblocarea parbrizului se face dupa ce in prealabil:
- I-au fost reamintite conducatorului auto prevederile Regulamentului;
- A fost achitata taxa de deblocare;
- A fost achitat tariful orar pentru parcare
CAPITOLUL 8- DAUNE CAUZATE AUTOVEHICULELOR
Art. 40 Personalul de paza al Centrului Comercial nu are atributiuni de paza a autovehiculelor parcate in incinta parcarii.
Art. 41 Proprietarul Centrului Comercial nu isi asuma in niciun fel responsabilitatea civila sau penala pentru orice paguba sau prejudiciu cauzate autovehiculelor inclusiv ca urmare a blocarii si/ sau ridicarii, transportarii si depozitarii lor, pentru bunurile lasate in interiorul acestora sau pentru eventuale daune, furturi, incendii, precum si pentru orice fel de daune cauzate de clientii Centrului Comercial sau de terte persoane, autovehiculelor aflate in parcare. Administratia Centrului Comercial si a parcarii nu are nicio responsabilitate dupa recuperarea tichetului de la conducatorul auto si iesirea autovehiculului de parcare.
CAPITOLUL 9- DISPOZITII FINALE
Art. 42 Proprietarul Centrului Comercial isi rezerva dreptul de a modifica oricand prezentul Regulament fara o notificare in prealabil.
Art. 43 Autovehiculelor abandonate in parcarea Centrului Comercial li se vor aplica prevederile prezentului Regulament referitoare la ridicare si blocare roata/ parbriz.
Art. 44 Prevederile prezentului Regulament se aplica si autovehiculelor destinate aprovizionarii sau livrarii.
Art. 45 Prezentul Regulament si extrase din acestea vor fi afisate cat mai vizibil atat la intrarile cat si in interiorul parcarii Centrului Comercial.
Art. 46 Administratia Centrului Comercial isi rezerva dreptul de a modifica prezentul Regulament in orice moment, urmand a anunta in acest sens vizitatorii prin indicarea datei de la care sunt aplicabile noile prevederi ale Regulamentului.
Administratia Centrului Comercial Veranda Mall
CAPITOLUL 1 - DISPOZIȚII GENERALE
Art.1 În sensul prezentului Regulament, locurile de parcare sunt spațiile special amenajate la nivelurile 0, 0B, P2 și P3 din Centrul Comercial, delimitate prin marcaje perpendiculare sau oblice față de marginea parții carosabile.
Art.2 Fiecare conducător auto are obligația să parcheze corespunzător autovehiculul astfel încât să ocupe un singur loc de parcare și să nu îngreuneze/ împiedice ocuparea locurilor de parcare aflate în imediata apropiere.
Art. 3 Administrația Centrului Comercial își rezervă dreptul de a delimita anumite zone în incinta parcării în care se vor aplica reguli specifice așa cum va stabili Administrația Centrului Comercial, aceasta fiind liberă să dispună reguli specifice, de la caz la caz.
Art. 4 Accesul în parcarea Centrului Comercial se realizează prin solicitarea și obținerea tichetului de acces de la barierele special amenajate la fiecare punct de intrare. Părăsirea parcării se realizează exclusiv în urma achitării tarifului de parcare, utilizând tichetul de acces de la automatele de plată. În cazul abonamentelor de parcare, accesul în parcare se realizează prin folosirea cardului de acces.
CAPITOLUL 2 - PROGRAMUL DE FUNCȚIONARE A PARCĂRII CU PLATĂ
Art. 5.1 Programul de funcționare a parcării cu plată a Centrului Comercial este următorul:
Luni – Duminică în intervalul orar 06:00 – 02:00.
Art. 5.2 Programul de funcționare a parcării cu plată a Centrului Comercial pentru posesorii de abonament de parcare este:
Luni – Duminică în intervalul orar 06:00- 02:00.
Art. 5.3 Prezentul regulament, inclusiv tarifele de parcare, se aplică integral și autovehiculelor rămase în parcare în intervalul 02:00 – 06:00. Conducătorii auto și vizitatorii sunt direct răspunzători pentru toate și orice consecințe care pot apărea ca urmare a nerespectării regulamentului și legilor aplicabile și în intervalul orar în care parcarea nu este deschisă publicului.
Art. 5.4 Tariful orar include toate orele consecutive de la intrarea autovehiculului în parcare și până la părăsirea acesteia.
Art. 6 În funcție de gradul de ocupare a locurilor de parcare sau de alte situații excepționale, administatia Centrului Comercial poate restricționa temporar accesul în incinta parcării.
CAPITOLUL 3 - SISTEMUL DE PLATĂ - TARIFELE ȘI REGULILE APLICABILE
Art. 7 Parcarea cu plată în spațiile special amenajate, prevăzute în prezentul Regulament, se bazează pe principiul tarifului orar sau a abonamentului plătit.
Art. 8 Tariful orar aplicabil pentru parcare include TVA și este următorul:
De Luni până Duminică, în intervalul orar 06:00 – 02:00:
1. Netarifabil: prima oră din fiecare interval de 24 ore al unei zile calendaristice;
* Vizitatorii centrului comercial care achiziționează bilet pentru vizionarea de filme în cadrul cinematografului care funcționează în incinta Veranda Mall, vor beneficia de o facilitate costând în 2 (două) ore suplimentare netarifabile din fiecare interval de 24 de ore al unei zile calendaristice, suplimentar orei netarifabile de care beneficiază toți utilizatorii parcării Centrului Comercial, în baza tichetului de acces la film care va fi validat în acest sens la dispozitivle speciale de la casieria cinematografului;
2. 3 Lei/ oră: începând cu a 2-a oră consecutivă de staționare.
Revenirea în parcare (indiferent de numărul de intrări și ieșiri ale aceluiași autoturism în, respectiv din, parcare) în aceeași zi calendaristică (interval 00:00- 23:59), indiferent dacă intrarea și/ sau ieșirea are loc înainte de expirarea orei netarifabile, se tarifează astfel:
3 lei/ oră: începând cu prima oră de staționare după revenire.
Art. 8.1 Tariful afișat este pe oră întreagă și nu este fractionabil.
Art. 8.2 Orice diviziune a intervalului orar va fi tarifată luând în considerare tariful pentru o oră întreagă.
Art. 8.3 După achitarea tarifului, dreptul de parcare se anulează. Ieșirea din parcare se va realiza în maximum 15 (cincisprezece) minute de la achitarea tarifului. În caz contrar se va datora tariful pentru încă o oră de parcare, care va trebui și acesta achitat înainte de a putea părăsi parcarea.
Art. 9 Tariful pentru parcare se achită pe baza tichetului de acces, în sistemul autotaxare, utilizând automatele de plată parcare amplasate la intrările/ ieșirile din nivel O, OB și P2 ale Centrului Comercial, după cum urmează:
– 2 automate de plată la Nivel Parcare O (semn distinctiv pentru identificare: Parcare Cerb) din care:
(i) automatul situat în intrarea din zona Carrefour este un automat care acceptă doar plata cu cardul
(ii) automatul situat în intrarea din zona Banca Transilvania acceptă plata atât cu cardul, cât și cash;
– 1 automat de plată la Nivel Parcare 0B (semn distinctiv pentru identificare: Parcare Delfin) care acceptă plata atât cu cardul, cât și cash;
– 2 automate de plată la Nivel Parcare P2 (semn distinctiv pentru identificare: Parcare Vulpe) din care:
(i) automatul situat la intrarea din zona World Class acceptă platat atât cu cardul, cât și cash
(ii) automatul de plată situat la intrarea în zona cinematografului acceptă doar plata cu cardul
Folosirea monedelor, bancnotelor sau plații cu cardul bancar, după cum urmează:
Monedele sau bancnotele se utilizează direct la automat, unde se introduc atâtea cât sunt necesare până la concurența sumei ce reprezintă tariful aplicabil. Nu sunt acceptate bancnote cu valoare nominală mai mare de 50 (cincizeci) lei. Se pot utiliza monede doar de 50 bani.
Plata cu cardul bancar se efectuează conform instrucțiunilor afișate de automatul de plată.
Art. 10 În cazul distrugerii, deteriorării sau pierderii tichetului de acces parcare, se poate solicita eliberarea unui duplicat la punctul Info Point din cadrul Centrului Comercial, zona food court parter, în intervalul 10:00 – 22:00. Pentru intervalul cuprins între 22:00 – 02:00 și 06:00 – 10:00 solicitarea de eliberare a unui tichet de parcare duplicat se poate face direct la reprezentantul Centrului Comercial apelând numărul de telefon 0738 001 660. Obținerea duplicatului nu exclude plata tarifului de parcare.
Art. 11 În cazul distrugerii, deteriorării sau pierderii tichetului de parcare, conducătorul auto trebuie să:
se prezinte la casieria de la Info Point din cadrul Centrului Comercial, zona food court parter, în intervalul 10:00 – 22:00, sau, în afara acestui interval orar, să apeleze numărul de telefon 0738 001 660 și să precizeze numărul de înmatriculare al autoturismului, locul și nivelul aferent de parcare;
să indice numele intrării prin care s-a făcut accesul în intrarea subterană (Ziduri Moși – Aversa sau Ziduri Moși – Colentina) și intervalul orar de acces aproximativ.
Toți acești pași sunt necesari pentru identificarea în sistemul automat în vederea eliberării unui duplicat.
Art. 12 Mențiuni referitoare la abonații parcării Centrului Comercial:
Art. 12.1 Pierderea sau distrugerea cardului de abonat se taxează cu 10 Euro.
Art. 12.2 În cazul pierderii cardului de abonat se va anunța Info Point-ul Veranda Mall din zona food court parter, pentru blocare card.
Art. 12.3 Prin plata unui abonament, clientul beneficiază de un loc de parcare nenominal la nivelul P3 al parcării Centrului Comercial pe toată durata de valabilitate a abonamentului, în limita locurilor disponibile și în intervalul de funcționare al Parcării.
Art. 12.4 Pentru prelungirea valabilității abonamentului, clientul vă informa centrul administrativ cu o săptămână înainte de expirare. Valabilitatea cardului se prelungește doar după achitarea contravalorii abonamentului.
Art. 12.5 Dacă un abonat își uită/ pierde cardul, va intra în parcare folosind un tichet și va anunța de urgență persoana de contact stipulată în contract sau se va adresa în scris pe adresa de email: office@verandamall.ro
Art. 12.6 Locurile de parcare ale abonaților se vor folosi în intervalul 06:00 – 02:00. Pentru situații neprevăzute care presupun depășirea acestui interval, se va anunța de urgență persoana de contact stipulată în contract sau se va adresa în scris pe adresa de email: office@verandamall.ro
Art. 12.7 Cardul de parcare este individual pentru un anumit număr de înmatriculare și nu se poate înstrăina.
Art. 13 Autovehiculele parcate cu încălcarea prezentului Regulament vor fi blocate/ și sau ridicate, transportate și depozitate/ amplasate în locuri speciale în scopul fluidizării traficului și conștientizării conducătorilor acestora cu privire la necesitatea respectării prezentului Regulament, pe cheltuiala deținătorului sau conducătorului autovehiculului respectiv.
Art. 14 Pentru deblocarea autovehiculelor (atât a celor ridicate, cât și a celor blocate), conducătorilor acestora li se va percepe un tarif unic de 100 (o sută) lei (TVA inclus), ce reprezintă contravaloarea serviciului de deblocare. Tariful de deblocare va fi achitat la reprezentantul Centrului Comercial, apelând numărul de telefon 0738 001 660 și urmând instrucțiunile acestuia. Achitarea contravalorii deblocării nu exclude plata tarifului orar de parcare.
Art. 15 Tariful de parcare aferent autovehiculelor ce încalcă art. 26 se calculează conform tarifului orar aplicabil în parcare, descris la art. 8.
CAPITOLUL 4 - REGULILE DE TRAFIC ȘI PARCARE
Art. 16 Administrația Centrului Comercial își rezervă dreptul de a interzice accesul anumitor autovehicule în incinta parcării.
Art. 17 Înălțimea maximă admisă în parcare este de 2,10 m. Autovehiculele care depășesc această înălțime nu vor fi admise în parcare. Viteza maximă de deplasare în interiorul parcării este de 5 km/h, iar conducătorii auto sunt obligați să respecte cu strictețe semnificațiile marcajelor și ale indicatoarelor rutiere amplasate. Este interzis accesul vehiculelor cu tracțiune animală precum și al autovehiculelor dotate cu instalații GPL sau celor cu remorci. Lungimea maximă admisă a autovehiculelor admise în incinta parcării Centrului Comercial este de 5,50 m.
Art. 18 Locurile de parcare rezervate persoanelor cu dizabilități vor putea fi utilizate doar de către autovehicule ce au afișat cardul/ legitimație eliberat de autoritățile competente, care conține semnul internațional reprezentativ. Persoanele cu dizabilități care dețin cardul/ legitimație au dreptul de a parca gratuit pe locurile special amenajate și indicate prin lumina albastră. În acest sens, se va prezenta cardul/ legitimația reprezentantului Centrului Comercial care vă fi contactat la numărul de telefon 0738 001 660 în vederea anulării tichetului de acces, implicit a tarifului pentru parcare. Folosirea cardurilor/ legitimațiilor false în scopul obținerii avantajelor mai sus menționate se va reclama organelor de poliție, iar conducătorul auto va fi obligat să achite integral tariful de parcare.
Art. 19 Intrarea în parcare după emiterea tichetului de acces sau după folosirea cardului de acces reprezintă acordul tacit al conducătorului auto privind aplicarea dispozițiilor prezentului Regulament, inclusiv a prevederilor art. 13, 14 și 15, cu privire la blocarea și/ sau ridicarea, transportul și amplasarea/ depozitarea în locuri special amenajate a autovehiculelor parcate neregulamentar sau cu încălcarea prezentului Regulament, precum și cu privire la aplicarea tarifelor aferente blocării și/ sau ridicării, transportării și depozitării acestora.
Art. 20 Administrația Centrului Comercial va duce la îndeplinire prezentul Regulament și va aplica sancțiuni corespunzătoare. În cazul în care se încalcă prevederile legale în vigoare, Administrația Centrului Comercial va informa organele abilitate ale statului în vederea constatării faptei și aplicării de sancțiuni corespunzătoare.
Art. 21 În parcarea Centrului Comercial este interzisă orice fel de manifestare zgomotoasă prin orice cale, cu excepția cazurilor în care există aprobarea prealabilă în scris a Administrației Centrului Comercial.
Art. 22 Conducătorii auto, clienții și vizitatorii se obligă și acceptă următoarele:
• Să nu utilizeze parcarea pentru activități periculoase, ilegale, imorale sau pentru practicarea cerșetoriei;
• Să nu utilizeze parcarea în vederea reparației autovehiculelor, activităților de mentenanță auto sau a altor activități de acest gen;
• Să nu organizeze în parcare nicio reuniune politică sau publică, greve, spectacole sau activități comerciale;
• Să nu campeze în parcare și să nu organizeze picnicuri, sporturi sau alte activități comerciale;
• Să nu distribuie materiale publicitare sau alte afișaje fără acordul scris al Administrației Centrului Comercial;
• Să nu întreprindă nimic de natură a genera perturbarea ordinii publice, pagube sau inconveniente, atât parcării subterane cât și utilizatorilor acesteia;
• Să nu lase în autovehicule animale nesupravegheate sau substanțe periculoase;
• Să nu lase minorii nesupravegheați în parcare sau în autovehiculele parcate;
• Să nu desfășoare sesiuni foto profesionale fără acordul scris al Administrației Centrului Comercial;
• Să nu utilizeze claxoanele autovehiculelor;
• Să nu staționeze voluntar autovehiculele cu motorul aflat în funcțiune;
• Să nu inițieze, sau să participe la întreceri în cadrul parcării, fără acordul Administrației Centrului Comercial;
• Să nu-și lase la vedere bunurile, Administrația și/ sau Proprietarul Centrului Comercial neasumandu-și răspunderea pentru dispariția acestora;
• Să păstreze curățenia în cadrul parcării și să arunce resturile în locurile special amenajate;
• Să nu efectueze manevre ce pot fi periculoase pentru ceilalți participanți la trafic;
• Să nu-și testeze mașina în cadrul parcării;
• Să nu deterioreze parcarea, sau orice elemente ale acesteia;
• Să parcheze în locurile special amenajate, fără a afecta dreptul la parcare al celorlalți utilizatori ai parcării;
• Să nu parcheze autovehiculele pe un interval mai mare de 48 de ore consecutive;
• Să își deszăpezească autovehiculele în timpul sezonului rece, înainte de a accesa parcarea;
• Să nu fumeze în parcare;
• Să nu expună spre vânzare autovehiculul în parcare, fără o aprobarea prealabilă din partea Administrației Centrului Comercial;
• Să nu emită zgomote prin diverse mijloace care aduc atingere ordinii și liniștii celorlalți vizitatori (inclusiv dar fără limitare la, strigăte, larmă, portavoce, difuzarea de muzică prin utilizarea de aparate radio, playere, etc.);
• Să nu consume băuturi alcoolice, consumul de droguri, substanțe halucinogene;
• Să nu utilizeze focul deschis în incinta parcării;
• Să nu presteze activități publicitare de orice fel sau de studiere a pieței (inclusiv dar fără limitare la împărțirea de fluturași, afișarea de materiale publicitare, efectuarea de studii de piață, intervievarea vizitatorilor, manifestațiile publice, etc.);
• Să nu înregistreze audio și/sau video, respectiv fotografieze, fără aprobarea prealabilă scrisă a Administrației Centrului Comercial.
Art. 23 Administrația Centrului Comercial vă asigura utilizatorilor parcării condiții civilizate de parcare, respectiv curățarea și iluminarea corespunzătoare a locurilor de parcare. Camerele video instalate în anumite zone din parcare sunt destinate exclusiv supravegherii fluxurilor de trafic, înregistrările video nu vor fi disponibile publicului, dar vor putea fi puse la dispoziția autorităților, conform solicitării acestora.
Art. 24 Este interzisă parcarea pe o perioada mai mare de 48 de ore consecutive pe locurile de parcare, iar Administrația Centrului Comercial poate bloca și/ sau ridica, pe cheltuiala conducătorului auto, orice autovehicul ce depășește acest termen, conform procedurii stabilite în prezentul Regulament. Orice autoturism lăsat în parcare pentru o perioadă mai mare de 48 de ore consecutive va fi considerat abandonat și administrația Centrului Comercial își rezervă dreptul de a apela la toate prevederile legale aplicabile privind identificarea și tragerea la răspundere a autorilor infracțiunii de tulburare de posesie. Pe lângă acest drept, numerele de înmatriculare ale acestor autorisme vor fi incluse în baza de date cu acces restricționat, în acest caz prevederile art. 35 urmând a se aplica în mod corespunzător, cu mențiunea că, pe lângă achitarea tarifului de eliminare din baza de date cu acces restricționat în cuantum de 200 RON, TVA inclus, conducătorul auto respectiv va fi obligat la achitarea integralității tarifului de parcare, calculat între primul minut ulterior expirării intervalului de 2 ore în care parcarea este gratuită și ora la care va părăsi parcarea Centrului Comercial, după eliminarea numărului de înmatriculare din baza de date cu acces restricționat.
CAPITOLUL 5- OBLIGAȚIILE CONDUCĂTORULUI AUTO
Art. 25 Conducătorul auto este obligat să respecte în totalitate Regulamentul de funcționare a parcării Centrului Comercial, iar în cazul în care va încălca oricare dintre prevederile prezentului Regulament, conducătorului în cauză i se va aplica sancțiunea corespunzătoare, inclusiv blocarea și/ sau ridicarea, transportul și depozitarea autovehiculului parcat necorespunzător sau cu încălcarea prevederilor prezentului Regulament.
Art.26 Conducătorii autovehiculelor nu vor intra în parcare fără tichetul eliberat la deschiderea barierei de acces, având în vedere faptul că ieșirea din parcarea subterană este permisă numai după achitarea tichetului de parcare.
Art. 27 Eventualele avarii produse atât autovehiculelor proprii, cât și altor autovehicule sau instalații de către conducătorii auto, pe timpul deplasării sau staționarii în incinta parcării Centrului Comercial vor fi suportate de persoanele vinovate, cu excluderea răspunderii Administrației Centrului Comercial.
Art. 28 La parcarea autovehiculelor, conducătorul auto este obligat să își asigure bunurile lăsate în interiorul autovehiculului prin închiderea ușilor, capotelor motor și portbagajului, a geamurilor, trapei, bușonului rezervor, etc., Administrația și/ sau Proprietarul Centrului Comercial neraspunzand în niciun fel pentru securitatea acestora.
Art. 29 Ocupanților autovehiculelor li se recomandă să nu își lase bunuri de valoare în autovehicule, indiferent de zona în care se află, Administrația și/ sau Proprietarul Centrului Comercial nefiind responsabil de dispariția acestora.
Art. 30 Conducătorii autovehiculelor și ceilalți ocupanți ai autovehiculelor sunt obligați să respecte normele PSI specifice (Prevenirea și Stingerea Incendiilor), precum și indicațiile reprezentanților Centrului Comercial, ale companiei de securitate sau ale pompierilor de serviciu, fiind direct răspunzători pentru eventualele prejudicii cauzate.
Art. 31 Conducătorul autovehiculului și ceilalți ocupanți ai autovehiculelor vor menține curățenia la locul de parcare și nu vor depozita niciun fel de materiale în incinta parcării, deșeurile fiind aruncate în coșurile de gunoi instalate.
CAPITOLUL 6- SANCȚIUNI
Art. 32 Constituie abatere de la prezentul Regulament și se sancționează cu blocarea parbrizului autovehiculului orice încălcare a obligațiilor stabilite prin art. 22 și art. 24 din prezentul Regulament.
Art. 33 Conducerea repetată a autovehiculului cu viteză în parcare se va sancționa cu restrictionarea accesului în parcare a autovehiculului respectiv.
Art. 34 Constatarea abaterilor se face în conformitate cu prezentul Regulament și cu respectarea prevederilor legislației în vigoare referitoare la circulația pe drumurile publice, de către agenții de pază sau alți angajați / reprezentanții Centrului Comercial.
Art. 35 Fapta de a abuza în mod constant de prevederile prezentului Regulament privind gratuitatea parcării, prin diferite metode, va fi sancționată, cu includerea numărului de înmatriculare respectiv în baza de date a mașinilor cu acces restricționat, libertatea de decizie a administratorului Centrului Comercial în acest sens fiind totală. În această situație, conducătorului autovehicului cu număr de înmatriculare inclus în baza de date cu mașini cu acces restricționat i se va comunica faptul că este inclus în această listă prin lipirea pe parbrizul mașinii a unei informări în acest sens, comunicandu-i-se faptul că, daca nu va contacta Reprezentantul Centrului Comercial la numărul de telefon 0738 001 660 pentru a proceda la achitarea unui tarif de 200 de lei pentru excluderea din lista cu numere de înmatriculare restrictionate, i se va refuza ridicarea barierei la ieșirea din parcare. În urma achitării tarifului de eliminare din lista cu numere de înmatriculare cu acces restricționat, în vederea permiterii părăsirii Parcării, conducătorul autovehiculului va fi obligat și la plata întregului interval orar în care a staționat în parcarea centrului comercial până la soluționarea situației sale, conform prevederilor art. 8.iii. Începând cu următoarea acțiune constată privind abuzul de prevederile Regulamentului cu privire la gratuitatea parcării, conducătorul auto vizat va fi obligat la achitarea unui tarif de 500 de lei pentru a se elimina numărul de înmatriculare din baza de date cu numere de înmatriculare cu acces restricționat, tarif care nu va exclude și achitarea parcării pentru întregul interval orar în care a staționat în parcarea centrului comercial până la soluționarea situației sale, conform prevederilor art. 8.iii.
CAPITOLUL 8 – DAUNE CAUZATE AUTOVEHICULELOR
Art. 40 Personalul de pază al Centrului Comercial nu are atribuțiuni de pază a autovehiculelor parcate în incinta parcării.
Art. 41 Proprietarul Centrului Comercial nu își asumă în niciun fel responsabilitatea civilă sau penală pentru orice pagubă sau prejudiciu cauzate autovehiculelor inclusiv ca urmare a blocării și/ sau ridicării, transportării și depozitării lor, pentru bunurile lăsate în interiorul acestora sau pentru eventuale daune, furturi, incendii, precum și pentru orice fel de daune cauzate de clienții Centrului Comercial sau de terțe persoane, autovehiculelor aflate în parcare. Administrația Centrului Comercial și a parcării nu are nicio responsabilitate după recuperarea tichetului de la conducătorul auto și ieșirea autovehiculului de parcare.
CAPITOLUL 9 – DISPOZIȚII FINALE
Art. 42 Proprietarul Centrului Comercial își rezervă dreptul de a modifica oricând prezentul Regulament fără o notificare în prealabil.
Art. 43 Autovehiculelor abandonate în parcarea Centrului Comercial li se vor aplica prevederile prezentului Regulament referitoare la ridicare și blocare roată/ parbriz.
Art. 44 Prevederile prezentului Regulament se aplică și autovehiculelor destinate aprovizionării sau livrării.
Art. 45 Prezentul Regulament și extrase din acestea vor fi afișate cât mai vizibil atât la intrările cât și în interiorul parcării Centrului Comercial.
Art. 46 Administrația Centrului Comercial își rezervă dreptul de a modifica prezentul Regulament în orice moment, urmând a anunța în acest sens vizitatorii prin indicarea datei de la care sunt aplicabile noile prevederi ale Regulamentului.
Administrația Centrului Comercial Veranda Mall
*Persoanele cu dizabilități beneficiază de parcare gratuită pe parcursul întregii vizite la Veranda Mall. Pentru a valida tichetul, trebuie să se prezinte la Infodesk, nivel 0.